7 Tippek A Jobb Orr Légzés

Lady breathing fresh air A legtöbben az orrukon át lélegeznek. De sok krónikus szájszag lélegzők, légzés az orron keresztül egy küzdelem, ha nem lehetetlen. Nem csak az életminőségük csökken, de számos más egészségügyi állapotuk is lesz, mint a szájszárazság, horkolás, fáradtság és rossz alvás. Az utolsó cikkben beszéltem 5 oka miért fontos, hogy lélegezni az orrodon keresztül. Ebben a cikkben fogok beszélni 7 Módon, hogy jobban tud lélegezni az orrán keresztül természetesen.

Mielőtt megvitatom a lélegzés különböző módjait, egy rövid anatómiai kurzus, rendben. Az orrsövény egy vékony porc és csontdarab, ami keresztülhasítja az orrüreget a közepén. Senkinek sincs tökéletesen egyenes orrsövénye, mindenkinek enyhén ívelt az orrsövénye. Néha az orrsérülés elmozdulhat vagy elmozdíthatja a septumot a középvonalától. Az orrturbinák szárnyszerű szerkezetek, amik az orr oldalfalait vezetik. Nyálkahártya borítja, és általában segít simítani, melegíteni és párásítani a levegőt. A turbinák és arcüregek is termelnek mintegy 2 pint nyálkát minden nap.

A turbinák megduzzadnak és összezsugorodnak, néhány óránként váltogatva egyik oldalról a másikra. Ezt hívják orrciklusnak.

Az első oldalfalak az orrlyukakat alakítják ki, amelyek puha porcok, amelyek a belső és a külső felületen bőrrel vannak borítva. A Hátsó orr egy nagy üreg (az úgynevezett nasopharynx), és az átjáró lefordul 90 fokkal a hátsó a torok. A nasopharynx is, ahol a fülek csatlakozik az Eustachian csövek.

Ha az általam leírt anatómia bármely része részben vagy teljesen elzáródik, fülledt lesz az orra. Általában nem egy dolog, de általában különböző okok kombinációja miatt. Például, ha enyhén ferde orrsövényed van, enyhe allergiától szenvedve feldagad az orrturbinád, szűkítve az orrfolyosóidat. Lehet, hogy ez nem elég, hogy eltömítse az orrát, de ha van gyenge orrcimpák, vagy volt orrplasztika a múltban, hogy meggyengült az orrcimpák, majd a légzés egy fülledt orr kiválthatja az orrlyukak összeomlása.

  • Nasal BreathingAz orra hegyétől kezdve az első dolog, amit tennie kell, hogy megtudja, ha gyenge orrcimpái vannak. Ha nagyon keskeny az orra, vagy ha az orrlyukai nagyon keskenyek és résszerűek, akkor hajlamos lehet arra, hogy gyenge orrcimpái legyenek. Próbáld ki ezt a kísérletet: fogd meg mindkét mutatóujjad és nyomd meg őket az orrcimpád mellett az arcodon. Miközben határozottan nyomja az arcát, emelje fel az arcbőrt felfelé és oldalra, a szeme külső sarkai felé mutatva. Végy egy mély lélegzetet. Jobban tudsz lélegezni az orrodon keresztül? Próbáld meg újra. Ha ez a manőver működik az Ön számára, akkor előnyös lehet az orrtágító csíkok éjszaka (az egyik márka nevezik Breathe-Rite). Néha, a ragasztók ezen eszközök nem elég erős, vagy a végén irritálja a bőrt. Egy másik módja ennek a feltételnek a különböző belső tágítók (mint például Nozovent, Breathewitheez, orr kúpok), hogy megtalálja a pulton vagy az Interneten keresztül.
  • Másodszor, próbálj orrspray-t használni. Használhatja az egyszerű spray palackok, hogy ki egy finom köd, hogy kifinomultabb módszerek, mint az aeroszol dobozok, vagy akár egy víz-pik gép (van egy orradapter, hogy lehet vásárolni erre). Egy másik népszerű variáció, amit Nedi-pot-nak hívnak, ami gravitációt használ, hogy sós vizet öntsön az orrodba és arcüregeidbe. Használhatja az elkészített sóoldatos csomagokat, vagy keverje össze a saját receptjét (egy csésze langyos víz és 1/2 teáskanál tengeri só vagy kóser só egy csipet szódabikarbónával). Bármilyen módszert is használ, gyakran kell megtennie, hogy maximális eredményt érjen el. A nyálka, a szennyező anyagok és az allergének megtisztítása mellett a sóoldat is enyhe dekongesztánsként hat.
  • Harmadszor, próbálj meg nem enni semmit három órán belül lefekvés előtt. Ha még mindig van étel vagy lé a gyomrában, amikor lefekszik, akkor passzív módon a torkába szivárog, és nem csak a jó éjszakai alvást akadályozza meg, de ezek a lé is szivárog az orrba, duzzanatot és gyulladást okozva. Ezen kívül, sok ember is megáll a légzés egyszer-egyszer, amely létrehoz egy vákuum hatása a torokban, amely aktívan szívja fel a gyomor nedvek a torokban és az orr.
  • Negyedszer, ne igyál alkoholt lefekvés előtt. Nem csak az alkohol irritálja a gyomrot, ez is relaxálja a torok izmait alvás közben, ami súlyosbítja a folyamatot leírt az előző bekezdésben.
  • Ötödik, ha bármilyen ismert allergia, különösen, ha ez valami a hálószobában, Próbálja vagy távolítsa el, vagy csökkentse az expozíció, hogy. Például, sokan allergiásak a porra vagy a penészre, és ha szőnyeg van, vagy szőnyeg, akkor ezek az allergének lehetnek benne. Gyakran mosás ágynemű nagyon forró vízben is segít. A minőségi HEPA szűrőbe történő befektetés még többet fog segíteni. Ha van háziállata, tartsa távol őket a hálószobájától. Ha konzervatív intézkedés, hogy ellenőrizzék az allergia nem elég jó, fontolja meg, hogy egy allergológus egy formális értékelés.
  • Hatodik, rendszeres testmozgás, különösen a szabadban. Nemcsak a szívét és az izmait gyakorolja, hanem az orrában lévő idegrendszert is. Erőteljes fizikai aktivitás aktiválja a szimpatikus idegrendszer, amely összehúzza a vérerek, hogy a kínálat az orr turbinák.

Ez lehetővé teszi, hogy lélegezni jobban az orrán keresztül, az összes hozzáadott előnyöket leírt az előző cikkben.

Girl nasal breathing

  • Végül, lassíts és lazíts. A Modern társadalom eltávolította az összes természetes beépített törést a nap folyamán. Minden információ túlterhelés és folyamatos stimuláció mellett, nonstop egész nap csak növeli a stressz szintjét, amit mindenki átél. A nagy tevékenységek között, szánjon rá egy percet, hogy abbahagyja, amit csinál, kinyújtózzon, felálljon és mozogjon, és végezzen néhány mélylégző gyakorlatot. Stressz is feszült fel az izmok, ami a légzés sekély, ami okozza a fiziológiai változások, amelyek végül súlyosbíthatja az orrnyálkahártya torlódás.

Ez az egyszerű 7 lépés nem segít mindenkinek, de ha le tud menni a listán, és alkalmazza az összes lépést, sok, ha nem a legtöbben úgy érzi, némi javulást a képességét, hogy lélegezni az orrán keresztül. Ha már kipróbáltad ezeket a lépéseket, és még mindig nem tudsz lélegezni az orrodon keresztül, akkor kérj orvosi segítséget. Az otolaryngologist (fül -, orr-és torokdoktor) a legjobb orvos, hogy gondoskodjon erről az állapotról.

Ha egy krónikus száj breather, amellett, amit fent leírt, az állkapocs valószínűleg keskenyebb, mint a normál, bizonyos fokú fogászati zsúfoltság. Krónikus száj lélegzők is hajlamosak nem aludni jól éjszaka miatt különböző fokú légzési nehézség. Ezeket a kérdéseket a többi cikkemben tárgyalom (alvási apnoe és felső légúti rezisztencia szindróma).

LEAVE A REPLY